Chceme začít s canisterapií a hipoterapií.

 

V minulých dnech jsem vyhledávala na internetu CANISTERAPII A HIPOTERAPII. Zjistila jsem, že si to mohu sehnat v některých případech i bez doporučení lékaře. Na CANISTERAPII jsem psala do Dvora Králové. Napsala mi velmi příjemná paní Macháčková. Většinou pracují s dětmi až od 3 let a Patriček by byl zatím jejich nejmladší klient. :) Po konzultaci je ale možné začít dříve než ve 3 letech. Paní se ještě poradí s kolegy, jaká metoda bude nejlepší. Potom se osobně sejdeme a domluvíme se. CANISTERAPIE není hrazená pojišťovnou. Paní Macháčková nám nabídla buď dojíždění do mateřského centra MaMiNa, kde je CANISTERAPIE hrazena z grantu a nebo individuální dojíždění domů, kde by se financování řešilo jiným způsobem. Zatím nevíme, jak to budeme dělat. Jedna paní nám doporučila, abysme s Patričkem raději všechno dělali v domácím prostředí a navíc já nemám řidičský průkaz a do centra bychom tedy mohli jezdit, jen když by měl přítel zrovna volno. Zase na druhou stranu v centru by byly děti třeba i stejného a podobného postižení a mohli bysme se zase dozvědět něco nového a poznat nové lidi. Uvažujeme o tom, jak to zkombinovat.

Dále jsme se zajímali o HIPOTERAPII, tam už to není tak růžové. Psala jsem snad všem zařízením v Královehradeckém kraji, kde se HIPOTERAPIE provádí. Někde se provádí od vyššího věku. Tam, kde je věk neomezený mi buď nezvedají telefony anebo neodpovídají na e-maily. Odpověděli mi pouze 2 zařízení. Jedno mi ani neodpovědělo na všechny otázky a napsalo mi pouze jednu velmi stručnou odpověď. Pro nás nejvhodnější je zařízení na Hořičkách, protože to máme opravdu kousek od domova a můžeme tak tedy jezdit víckrát týdně. Mají sice udáno, že berou děti až od 2 let, ale není to pravidlo a Patrička by vzali. Vyžadují potvrzení od lékaře, že malý nemá nic s kyčlemi. Prostředí je velmi krásné. Momentálně mi paní psala, že tam budou mít na 3 týdny tábory, takže se zase hipoterapie bude konat až po skončení táborů, ale můžeme se zatím přijet podívat, jak HIPOTERAPIE vypadá. Jedna hodina na HIPOTERAPII stojí 200 Kč. Jedna paní mi psala, že HIPOTERAPII hradí pojišťovna. Podle ceníku to tak úplně nevypadá, ale určitě není od věci se na to alespoň optat.