Kontrola v poradně pro rizikové novorozence.

 

Včera u nás doma byla paní ze střediska rané péče Sluníčko. A musím uznat, že to jsou lidé, kteří nám neskutečně pomáhají, a jsme za to moc rádi. Patriček dostal na půjčení spoustu hraček. Paní mi dovezla i pás se sedátkem, aby mě z nošení Patrička tolik nebolela záda. Bohužel mám totiž jistou vadu na páteř, díky které už je pro mě velký problém Patrička nosit hlavně do schodů.
Také jsme dostali spoustu materiálů na dávky na Patrička. Katalogy na různé pomůcky, které by byly pro Patrička vhodné a různé motivační hračky.
Ale hlavně jsem si mohla skoro 2 hodinky s někým popovídat o problémech, jaké máme. Co mi dělá starosti, ale i o běžných věcech. Za což jsem moc ráda, protože si jen tak s někým nepopovídám. :)

Ještě jsme byli dnes v poradně pro rizikové novorozence. Tam se vždycky moc těšíme, protože víme, že tam máme příjemnou paní doktorku, která nám ve všem poradí. Což se bohužel o všech říci nedá. :(
Patriček má klasickou deformaci hrudníku, protože je postižený na 3 končetiny a právě v horní části je to na levou ručičku a tím, že ta toho tolik nedělá, tak je ta strana dost ochablá což mu způsobilo, že na té straně má žebra více ven. Musí se to dost hlídat, protože může dojít i k tomu, že bude mít skoliózu a další problémy s tím spojené. Jediné, co to zatím zachraňuje je to, že je dole postižený na obě končetiny a ne třeba jen na levou nožičku, protože potom by to bylo horší. Je důležité to hlídat, protože kdyby se něco zanedbalo, tak by mu to mohlo dělat problémy do budoucna hlavně v tom, že i kdyby se chodit naučit, tak by chodil hodně špatně jednou stranou. Jsem ráda, že mě na to paní doktorka upozornila. Stejně jako, že nám napsala to, že máme navštěvovat ortopeda. Obvodní doktorka nám ho pořád nechtěla napsat, i když já jsem si na internetu přečetla, že by ho měl také navštěvovat a měla jsem pravdu, protože ortoped musí u Patrička hlídat šlachy, protože ty se občas vlivem postižení zkracují. Stejně tak, že už jsme měli být dávno v lázních. Prostě ochota paní doktorky je pro nás moc důležitá a jsme za ní moc rádi.
Ptala jsem se také na metabolické vyšetření, které by měl Patriček prodělat a udělají mu ho rovnou, až budeme s Patričkem v nemocnici kvůli sluchu. Pouze je na to potřeba větší množství krve a moč. To se odešle a potom nám přijdou výsledky.

Jinak s Patričkem už pravidelně chodíme na hipoterapii, která se Patričkovi strááášně moc líbí, ale hlavně když koníček jede. Když nejede, není to tak zábavné.

V pátek jdeme s Patričkem na kontrolu na chirurgii, tak zase napíšu, co je nového. Zatím se toho u nás moc nemění, ale i malé změny jsou u Patrička velkým pokrokem.